Name:
Location: Stockholm, Sweden

Se t.v. sidan "Om krönikören".

Monday, December 06, 2004

Hjälp från oväntat håll

P.J. Anders Linder, en av Sveriges mest rutinerade bloggare, verkar bekymrad över att regeringens planer på att skära ner försvaret är hotade. Litet konstigt tycker jag eftersom moderater och andra på frihetssidan väl borde stödja försvarsmakten om inte av strategiska så dock sociala skäl. Jollen som forfarande känner en nostalgisk saknad över Smålands Husarer notera dock till sin förtjusta förvåning att 4 behjärtade vänsterpartister tänker rösta mot nedskärningen. Dagens Nyheter publicerar med rätta till och med porträtt i färg av dessa patrioter.

Regeringen borde tänka på att om Finlands president får igenom sitt förslag om skatt på vapenexporten så måste hemmamarknaden stärkas i motsvarande mån.

4 Comments:

Blogger paradox55 said...

PJ rutinerad bloggare?
Till och med jag har haft min blogg längre...skratt...

12/06/2004 1:03 PM  
Blogger Bengt O. said...

Till Dennis: Tack för länken. Man kan alltså säga att husarerna privatiserats. Undrar om det är vägen att gå också i Waxholm, Östersund osv. Till Paradox: Vad jag menade var att P.J. är rutinerad - han borde alltså inte ha gjort detta tankefel beträffande försvarsbeslutet.

12/07/2004 12:20 AM  
Blogger paradox55 said...

Wow...det var alltså jag som var värderad bloggare i ditt inlägg idag om PJ...

Tack för komplimangen.

Jag förstår vad du menar när du skriver det så. Han är rutinerad. Det håller jag med om och jag tycker också han snart kan kalla sig för rutinerad bloggare också...

12/13/2004 4:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag förstod hans kommentar, om en SVT-text-rubrik som gjorde gällande att försvarsbesparingar var hotade, som raljerande över att SVT aldrig annars använt uttrycket "hotade besparingar", utan att detta undantag pinsamt tydligt visar vilken agenda Public Service-kanalerna i SVT har.

//Magnus Andersson

12/20/2004 11:09 AM  

Post a Comment

<< Home